perjantai 21. huhtikuuta 2017

Nauti näistä nyt

Huomenta ja hyvää perjantaita kaikille! Mä sorrun useasti asioiden hirmuseen odottamiseen. Odotan joko seuraavaa viikonloppua, siitä seuraavaa viikonloppua, ens kesää, seuraavaa ulkomaanmatkaa tai saatan katsoa jopa muutaman vuoden päähän tulevaisuuteen ja odottaa, että olisin jo rakentamassa omaa elämää ja perhettä. Toki elämässä pitää olla ''maaleja'' mitä odottaa, mutta pitää muistaa myös nauttia tästä hetkestä. Esimerkiksi näistä asioista kannattaa nauttia just nyt:
IMG_5075
-Kevät. Ihan yksinkertaisuudessaan. Mikäpä sen parempaa kun tietää, että kohta se kesä tulee, odotti sitä hullun lailla tai ei. Eli vielä kun se on edessä, on hyvä nauttia myös keväästä vuodenaikana.

-Pitenevät päivät. Vaikka nyt päivät on jo ihan älyttömän pitkiä, ei siitä useesti muista nauttia. Mulle itelleni päivien piteneminen on aina vuoden kohokohta, kun on taas yksi talvi voitettu haha.

-Kevät- ja kesävaatteet kaupoissa. Pienenä muistutuksena; kesävaatteet häviää myynnistä valitettavan aikaisin, hyvä kun kesä on edes alkanut ja syysvaatetta pukkaa kauppaan kun kauppaan. Sitä ei ikinä tajua tässä vaiheessa kun kaupat on pullollaan ihania kesävaatteita, että sen jälkeen tulee jo syksyn sesonki.

-Kesän tuoksuiset sateet. Mä koin ekan tällasen tälle vuodelle viime viikolla ja ai että se on joka vuos yhtä ihana tuoksu! Ei sitä kesällä ikinä muista miten sitä tuoksua kaipaa koko pitkän talven.
IMG_5037 IMG_5084
-Talvihorroksesta heräävät ihmiset. Ajoin viime viikolla illalla töistä kotiin ja tulin ihan sairaan iloseksi kun meidän asuinalue oikein kuhisi ihmisiä. Oli ne sitten kävelyllä, ulkoiluttamassa koiraa tai lasta, lapsia pyöräilemässä tai potkulautailemassa jne. Mulle vaan tulee hyvä fiilis nähdä ihmisiä ja näin keväisin se korostuu.

-Kuivat tiet. Mä en edes talven jälkeen muista miltä kuivalla asfaltilla kävely tai pyöräily tuntuu. Saati sitten autolla ajaminen ilman loskaa tai uria! Fiilis viedään sauraavalle tasolle, kun lakaisukone lakasee vielä soran teiltä pois.

-Uudet perunat. Enkä nyt puhu suomalaisista, koska mun ymmärtääkseni suomalaiset uudet perunat tulee vasta myöhemmin kauppoihin, mutta esim. espanjalaisia uusia perunoita saa jo ja voin sanoa että oli muuten hyvää. Uudet perunat ja grilliruoka on ihan mun top3 -listassa mitä kaipaan kesässä joka talvi.

-Ulos meneminen ilman hervotonta vaatekerrosta. Muistan viimekin talvena sanoneeni eräänkin kerran sitä vaatetta ahtaessa päälle, että vitsi kun vois vaan heittää kengät ja takin päälle ja lähteä ulos miettimättä, että selviääkö siellä hengissä. Nyt voi ja hyvin selviää!
IMG_5050 IMG_5042
-Tähän edelliseen voidaan yhdistää myös monipuolisemmat pukeutumismahdollisuudet. Mulla menee joka talvi maku pukeutumiseen liittyen, koska mukavuudenhaluisena pysyn mieluummin lämpösenä kolmen housu- ja paitakerroksen alla kun näyttäisin tyylikkäältä. Sääli ehkä sinällään, mutta nyt parempaan pukeutumiseen on mullakin mahis.

-Hymyilevät ihmiset. Autolla ajaessa katselee paljon vastaan tulevia kävelijöitä, lenkkeilijöitä, pyöräilijöitä jne. ja oon tullut monta kertaa iloseksi kun huomaan jonkun pyöräilijän hymyilevän ajessaan. Kumma kyllä, näitä hymyileviä ihmisiä näkee näin keväästä huomattavasti useammin kun muutama kuukausi sitten.

-Linnut. En oo millään tasolla lintujen tuntija, mutta tunnistan kyllä sellasten lintujen sirkutuksen mitä en talvella oo kuullut. On niin rentouttavaa vaan seistä hetki paikallaan ihan hiljaa ja kuunnella lintuja. Esimerkiksi lokin laulusta (voiko lokin ääntä sanoo lauluksi?) tulee mieleen niin hyvin mökkireissut kesällä, ai että!!

-Ulkoaktiviteetit. Mä ite kannatan paljon enemmän kesän aktiviteetteja talvisten luisteluiden, hiihtojen yms. sijaan. Esimerkiksi pyöräily, frisbeegolfin pelaaminen tai metsässä luontopolkujen patikointi on paljon enemmän mun mieleen. Toki näitäkin voi talvisin harrastaa, mutta kuten mun mukavuudenhaluisuus ja jäätävät vaatekerrokset tuli ilmi, niin tää ajatus ei saa mua liikkeelle sängyn pohjalta millään.
IMG_5082
Eli nyt perjantain ja viikonlopun kunniaksi, muistakaa nauttia niistä pienistäkin jutuista ihan täysillä! Hyvää viikonloppua


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti